Ugrás a fő tartalomra

Most épp ez

Meet Zsuzsanna Szálka, a Hungarian international cultural manager© Gábor Valuska

Zsuzsanna Szálka is an international cultural manager and lecturer in cultural management. She has been the co-ordinator of CEU Culture Hub, the director of Átlátszó Hang New Music Festival, Budapest, programme advisor to the House of Music in Hungary, music curator of Ördögkatlan Festival and the founder and festival manager of the Night of Choirs Budapest. She has been a recurring visiting lecturer on cultural institutions in the Cultural Heritage Studies Programme of CEU since 2014, and a guest lecturer on cultural management at universities in Budapest, Pécs and Lviv. Between 2014-2017 she was the head of concert management of the Liszt Academy of Music. Between 2007 and 2013 she worked as manager of International Affairs at Müpa, Budapest. More recently, Zsuzsanna was also project manager of MusicaFemina International (2018-2020) and Play It Loud (2021-2023), two EU projects with the aim of raising awareness about gender balance in the music sector, with the help of its internatio

Ezekkel az elképzelésekkel pályáztak az igazgatói feladatra

A szakmai bizottság meghallgatta a Pécsi Nemzeti Színház igazgatói posztjának négy pályázóját, és titkos javaslatuk alapján november 17-én zárt közgyűlésen hozzák meg az önkormányzati képviselők a döntést. Mi pedig arról kérdeztük meg a jelölteket, hogy mi a programjuk, és kivel szeretnék megvalósítani.

Lipics Zsolt színművész lapunknak így összegzett:

– Vidákovics Szlávent kérem fel művészeti vezetőnek és Gulyás Dénest az operatagozat élére. Nagy nevű, valamint tehetséges pályakezdő rendezőkben gondolkodunk és szeretnénk a már sokat bizonyított társulatot még jobb helyzetbe hozni. Emellett ismert külföldi rendezők meghívását is tervezzük, hogy színesebb legyen a műhelymunka. Szorosabb együttműködésre készülünk a pécsi kulturális társintézményekkel, újraélesztve például a kooprodukciókat a Pécsi Nyári Színházzal. A műsorkínálatban lesznek népszerű vígjátékok, musicalek, operettek, de kísérletező kortárs darabok is. Bevonjuk továbbá a közös munkába Alapi Tóth Zoltán drámapedagógust, mert kiemelt célunk az ifjúság nevelése. És ragaszkodunk a POSZT-hoz, melynek Pécsett tartása érdekében mindent megteszünk.

Lipics Zsolt

– Nyitott, befogadó, kortárs Pécsi Nemzeti Színházat képzelünk el a jelenlegi társulattal – fogalmazott Bodor Johanna koreográfus. – A marosvásárhelyi Sebestyén Abát főren­dezőnek kértem föl, Udvaros Dorottya a Művészeti Tanács vezetője lenne, Anger Ferenc az opera tagozatot vezetné. A pécsi Keszthelyi Kinga a színház dramaturgjelöltje, dr. Szabó Károly közgazdász pedig a gazdasági igazgatónk. Tevékenységünkhöz sok együttműködői nyilatkozatot, támogató levelet kaptunk, a Nemzet Színészei közül Molnár Piroskától, Csomós Maritól, Cserhalmi Györgytől, Jordán Tamástól, Bodrogi Gyulától, Szacsvay Lászlótól. Miklósa Erika is részt venne a Művészeti Tanács munkájában. Pályázatom nyilvános.

– A programot közösen fogalmaztam meg Benkó Bencével, Bérczes Lászlóval, Fábián Péterrel és Göttinger Pállal, a leendő művészeti tanáccsal – tudtuk meg Komáromi György közgazdásztól.

Komáromi György

– Gazdasági szakemberként vállalom a felelősséget az átlátható és biztonságos működésért, a művészeti tanács a szakmai minőség biztosítéka. A meglévő társulatra építünk, de kibővítjük a k2 színház fiatal csapatával, meghívott rendezőkkel Mohácsi Jánostól ifj. Vidnyánszky Attiláig. Hagyománytisztelő és progresszív repertoárunkkal, széles körű ifjúsági programunkkal meg akarunk szólítani minden egyes nézőt. Pályázatunkat a szeptemberi beadást követően elérhetővé tettük a www.akozostobbszoros.hu oldalon.

Bodor Johanna

– Tokody Ilona, Oberfrank Péter, Nagy Írisz lesznek társaim a színház vezetésében – számolt be terveiről Csányi László, megemlítve, hogy édesapja a 60-as években a pécsi opera tagozatának művészeként kezdte karrierjét. – Úgy vélem, az akkori időkhöz képest mostanra az opera- és balettjáték a színházban súlytalanná vált, melyen szeretne változtatni, mert a zenés, táncos műfajoknak a repertoár felét kellene jelentenie minden évadban. A prózai előadások tekintetében a klasszikus nemzeti és nemzetközi irodalom kapna nagyobb szerepet.

Csányi László

A kulturális összefogásra épít és kezdeményezné a város kultúrintézményeiben a műsorok koordinálását. Az ifjúságnevelés terén a színház programkínálatával igazodna az iskolák tanrendjéhez és kötelező olvasmányaihoz, valamint a Pécsi Nyári Színházban újra bemutatna operaelőadásokat.