Ugrás a fő tartalomra

Most épp ez

Csehov, Virginia Woolf és rengeteg kortárs szerző darabja az eSzínház Fesztiválon

Az elmúlt két évadban többet ültünk otthon a képernyők előtt, mint valódi színházakban, ha új bemutatókat vagy régebbi sikerdarabokat akartunk látni. Bár most ősszel újranyitottak a színházak, az eSzínház úgy döntött, hogy egy stream fesztivállal nyitja meg a 2020/2021-es évadot, mi pedig elhoztuk a 10 legjobban várt előadást, amiket szeptember 17-26 között nézhetünk meg bármikor, bárhonnan. 1. Boross Martin: Kiváló dolgozók - igaz történetek a gondoskodásról (Örkény Színház) Az előadást ITT nézheted meg az eSzínház Fesztiválon. A Stereo Akt művészeti vezetője Boross Martin nem először dolgozott színházban a színészek mellett civilekkel is (például legutóbbi rendezésében az Ex Katedrában ), viszont az Örkény Színházban ezzel a részvételi színházi előadással mutatkozott be rendezőként. A járvány alatt talán a megszokottnál többször gondoltunk bele némi empátiával a szociális szférában dolgozók helyzetébe, de lássuk be, legtöbbször elfeledkezünk róluk, mindennapi alázatos munkájukat ter

DINYÉS DÁNIEL A SZEGEDI NEMZETI SZÍNHÁZ ZENEI VEZETŐJE

Új zenei vezetője van a Szegedi Nemzeti Színháznak. Ráadásul Dinyés Dánielnek nemcsak a személye, a pozíciója is új.

Nem csak az operatagozat működéséért lesz felelős, a többi zenés darab, az operettek és a musicalek, valamint a prózai darabok zenés betétjei is az ő gondozásában kerülnek színre. Elsőként a Körútnak nyilatkozott terveiről.

“Én az opera műfajának megszeretésén és megértésén munkálkodom. (…) Az opera műfaj sosem fog elévülni, ha engem kérdezel, biztos vagyok benne, míg emberi problémák lesznek, addig lesz opera műfaj. Hiszen arról szól, hogy aznap este A köpenyben a problémába bele tudok menni, van-e olyan az életemben, hogy valaki sokkal jobban tetszik, ezért összejövök vele, vagy pedig pont az ellenkezője, hogy megcsalt valaki és abban élek, avagy tágabbra nyitva a kérdést: jól szeretnek-e? Amíg ezek a problémák vannak, márpedig ezek a problémák lesznek, addig egy Köpenyt meg lehet nézni bármikor és szíven fog ütni, bármelyik nézőpontban is találom magam. És evvel párhuzamosan: rossz előadás mindig lesz. Emiatt mindig elhangozik majd, hogy az opera halódik. Nem érdekes, mert hát rossz előadás mindig van. Ezt nem tudjuk kivédeni. Ez nem a műfaj hibája, hanem az előadóké, ettől Puccini még remek szerző” – vallotta Dinyés Dániel egy márciusi interjúban.