Ugrás a fő tartalomra

MOST ÉPP EZ

Az Index írja a Fekete-fehérről

Göttinger Pál magával játszik, és a néző nyer Stefan Zweig utolsó művéből, a világsikerű Sakknovellából Légrádi Gergely írta meg a Fekete-fehér című színpadi adaptációt, amelyet Ujj Mészáros Károly állított színpadra, a darab összes szerepét pedig Göttinger Pál játssza. Kifejezetten csípős hidegben hagyom el a B32 Galéria és Kultúrteret, mégsem fázom. A jóleső színházi katarzisélmény, amely ritkábban születik meg, mint ahányszor igényelné az ember, hazáig fűt és gondolatban még mindig mellettem van. Pont ezért nehéz úgy beszélni az előadásról, hogy egy óvatlan mondattal ne adjunk mattot a jövőbeli nézők színházi élményének. LÉGRÁDI GERGELY ÍRT SZÍNPADI ADAPTÁCIÓT STEFAN ZWEIG UTOLSÓ MŰVÉBŐL, A SAKKNOVELLÁBÓL, AMELYET UJJ MÉSZÁROS KÁROLY RENDEZETT, GÖTTINGER PÁL PEDIG ELJÁTSSZA. HÁROM REMEK ALKOTÓ – MOST SEM OKOZTAK CSALÓDÁST. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az előadás végén a vasnál is erősebb, nagyjából szűnni nem akaró acéltaps tört fel a nézőtéren. A darabban több karakter k

A csemegepultos naplója

A nyár folyamán – Balatonfüreden, Szegeden és az Ördögkatlan Fesztiválon – Ötvös András már több ízben kilóra megvette a közönséget a monodráma hiperaktív csemegepultosaként, a szakma pedig a 24. Szabad Színházak Nemzetközi Találkozóján a legjobb színészi alakításnak kijáró Thealter-angyallal díjazta. 

Gerlóczy Márton önéletrajzi ihletésű történetének főszereplője egy fiatal pesti író, aki azzal próbálja színesíteni fakónak hitt életét, hogy egyedülálló lesz, és beáll csemegepultosnak. A kísérlet egész jól indul, a Vásárcsarnok forgataga eleinte megrészegíti a srácot, ám hamarosan elszabadul a pokol, s ezt törvényszerűen követi a kiégés… 

Ötvös András egy piacnyi karaktert kelt életre kolbászokkal, májasokkal, szalámikkal, csomagolópapírral és a pult egyéb, keze ügyébe kerülő kellékeivel: a feszes ritmusú darabban szinte nem is tűnik fel, hogy valójában egyedül van a színpadon.

forrás: http://est.hu/