Ugrás a fő tartalomra

MOST ÉPP EZ

ÖTVÖS ANDRÁS MONODRÁMÁJA IS ELÉRHETŐ AZ ONLINE TÉRBEN

Az Orlai Produkciós Iroda első streamelt előadása a Keresztes Tamás főszereplésével készült, Bodó Viktor rendezte az Egy őrült naplója volt.

Most újabb produkció kerül az online térbe, a Gerlóczy Márton által jegyzett monodráma, A csemegepultos naplója Ötvös András előadásában december 3-án, 19 órától elérhető, a SzínházTV felületén, regisztrációt és jegyvásárlást követően.


Ajánló a darab elé:

„A lókolbászok akarták így. A lejárt májasok. A kolozsvárik. Ők mentettek meg, hogy újra embernek érezhessem magam.” – A fiatal pesti író egy szép napon két dolgot határoz el: hogy egyedülálló lesz és hogy csemegepultos lesz. Hogy színt vigyen az életébe. Beleveti magát Budapest – és a Vásárcsarnok – sűrűjébe. Egy darabig minden jól alakul… Gerlóczy Márton regényét Ötvös András eleveníti meg, a kolbászok, a májasok, a kolozsvárik segítségével.

“Fontos leszögezni, a főszereplő Márczy Lajos nem Gerlóczy Márton. Nem önéletrajzot írt, hanem munka volt számára bevetni magát a Vásárcsarnok forgatagába, élményeket gyűjteni, amelyeket megírhat. Alapvetően különbözik a karakterétől, ahogyan az enyémtől is. A szerep nagyon cinikus pasas. Ez egyfajta vélemény a világról, amit nem mondom, hogy nem értek meg. Át tudom érezni, miért ábrándul ki valaki emberekből, a közéletből. A története végén, szilveszterkor eljut odáig, hogy egyedül marad, addigra végigment minden sonkán és nőn. Rájön, már nincs több abban a kalandban, amibe belevágott, befejezi. Abból a szempontból szimpatikus Lajos karaktere, hogy bátor. Arról ír – ahogy Marci is -, ahova elment, amit testközelből megtapasztalt. Nem kitalálta a szobájában a történeteket, hanem belevetette magát az életbe. Kivett egy albérletet és eljárt dolgozni, találkozott mindenféle emberrel. Az előadásunk szerintem – a tárgyanimáció miatt – jóval játékosabb, mint a könyv” – nyilkozta egy interjúban a Fidelio-nak Ötvö András.




Ötvös András / Fotó: Takács Attila

Göttinger Pál, az előadás rendezője korábban úgy nyilatkozott az előadásról:

“Nehéz csinálni, ugyanakkor rendkívül izgalmas olyan színészt nézni, akinek minden másodperce közlés. Nincs partnere, ezért az egész közönség az ő játékára tapad rá. Ötvös András maximálisan ilyen. Rendkívül gátlástalan színész, az ellenkezőnek a fordítottját is eljátssza. Ha kell, esik, bukik. Minden próbára negyven új ötlettel érkezik.”

Kritikus szemmel a darabról:

“Ötvös önfeledten pultos; kezében életre kelnek a kolbászok, párizsik és szalámik, de még a csomagolópapír is: ők a vevők, a főnökség, a borgőzös magánélet. Karakterek jönnek és mennek a színpadon, a pultos srác egyre nehezebben bírja, majd teljesen elszabadul a pokol és az indokoltnál előbb (vagy később?) belefásul az egészbe”

– írta az előadásról a Dívány.hu kritikusa.

“Göttinger rendezésében ez a környezettanulmány – a képzeletjátékot is hangsúlyozandó – igazán kis térben játszódik. A Jurányi egyik fekete stúdiótermében alig 2×2 méteres, görgőkön forgó, műanyag kolbászokkal, szalonnákkal és sonkákkal megrakott csemegepultjában Ötvös András az elénk vetített-játszott élet fő mozgatója. Ötvös nagyszerű színész, és olyan eszköztárat vonultat fel a szereplők megformálásában, animálásában, ami egy pillanatig nem ejti le a néző tekintetét. Muszáj őt követni, akkor is, ha sejthető, ami történni fog, és ez a tökéletesen működő alkotói választás a Csemegepultos nagy truvája” 

– áll a Revizor kritikájában.