Ezeken az oldalakon nincsenek saját írások.
A forrásokat az egyes bejegyzések
végén lehet megtalálni.


A dehir.hu a "Hogy szeret a másik"-ról

Göttinger Pál: ki vagyunk éhezve a hús-vér közönségre


Debrecen - Az angol humor kedvelői számára kihagyhatatlan brit vígjáték, a Hogy szeret a másik című produkció érkezik a Nagyerdei Szabadtéri Színpadra.

Az angol humor kedvelői számára kihagyhatatlan klasszikus brit vígjáték, a Hogy szeret a másik című produkció július 24-én érkezik Debrecenbe. A bohózat, amelyet Göttinger Pál rendez, egyúttal országos premier is lesz a Nagyerdei Szabadtéri Színpad deszkáin, miután a tavaszra tervezett győri és budapesti bemutatót a járványhelyzet miatt kénytelen volt elhalasztani a társulat. A közelgő debreceni előadás kapcsán az előkészületekről, a színészi játékról és a mindig érvényes üzenetről kérdeztük a Junior Prima-díjas rendezőt.

Dehir.hu: Néhány nap múlva itt a bemutató. Hogyan haladnak a próbákkal, várják már a találkozást a közönséggel?

Göttinger Pál: Szerencsére már volt alkalmunk egy zártkörű főpróbát tartani egy budapesti próbateremben, tehát aránylag jól állunk. Bízom abban, hogy sikerül könnyed, játékos és valóban szórakoztató estét varázsolni a Nagyerdei Szabadtéri közönségének, amit a társulattal együtt már nagyon várunk. Miután sokan március óta nem láttunk élő nézőt, ki vagyunk éhezve a hús-vér közönségre, különösen a debreceni nézőkre. Így annak a kihívásnak is, hogy egy kamaradarabot az eredeti elgondolásnál jóval nagyobb méretű debreceni színpadra kell alkalmazni, örömmel igyekszünk megfelelni. A csapat emiatt pár nappal korábban is érkezik a helyszínre, hogy "belakjuk" a színpadot, otthonossá tegyük az egészet, hogy aztán a legjobb formáját hozza a produkció.

Dehir.hu: Az előadás három pár egyre szövevényesebbé váló titkos szerelmi kapcsolatairól szól. Mi adja a történet erejét, érdekességét?

Göttinger Pál: Ennek a darabnak a műfaja bohózat, ami a vígjátékon belül is egy nagyon szigorú kategória, a maga műfaji kötöttségeivel. A Hogy szeret a másik egy hatvanas években íródott angol darab, a szerzője Alan Ayckbourn. A bohózat már akkor is nagyon közismert (és kissé elcsépelt) műfaj volt, ezért az író csavart egyet a máskor szigorú műfaji kereteken. Persze itt is megcsalások és a megszégyenülés elkerülésére irányuló rafinált cselvetések állnak a középpontban, de a szerző ravaszságának köszönhetően mégis mást kapunk, mint a közismert bohózatoknál. A szereplők egy térben, de a cselekmény szerint két külön helyszínen játszódó jeleneteket játszanak egymás mellett, így a nézőnek kell mozaikokból összerakni az egyébként igen fordulatos és vicces cselekmény egészét. Mikor ez megvan, tovább tekeri: a szereplőknek bizonyos jelentekben már két külön napot is el kell játszani, gyakran mondatonként ugrálva az időpontok és helyszínek között. Ez jó nagy agymunkát igényel az egyébként remek színészgárdától, igen szórakoztató és virtuóz is. Rendezőként öröm volt nézni őket – nézőként is annak ígérkezik.

Dehir.hu: Ahogy ön is fogalmazott, remek a szereposztás. Ötvös András, Grisnik Petra, Pataki Ferenc, Ullmann Mónika, Nagy Dániel Viktor és Edvi Henrietta. Ők mennyire élvezték a próbákat?

Göttinger Pál: Valóban élvezetes, de azért megfeszített munka van mögöttünk. A koronavírus-helyzet, majd az azt követő karantén ugyanis kettévágta a próbafolyamatot. Márciusban mindössze 10 napot tudtunk próbálni, az elmúlt hetekben pedig a megszokottnál jóval kevesebb idő alatt kellett befejezni a munkát. Szerencsére a darab annyira engedékenyen adta magát, hogy a színészek hamar otthonosan és élvezettel kezdtek el játszani benne. A bohózati karakterek is hamar elkezdtek működni, a kicsit balfék férj, a kicsit lelkiismeretlen szerető, a kicsit őrlődő feleség. Ezek őstípusai a műfajnak, amely a könnyű szórakoztatás mellett valójában az emberi alávalóságot taglalja. Azt, hogy az ember meddig merészkedik el, hogy megússza a megszégyenülést, mit enged meg magának, hogyan terrorizálja a körülötte lévőket. Ha jól végezzük a dolgunkat, akkor előbújik a karikatúra mögül az igazi ember – ilyenkor a néző már voltaképp önmagát nézi és önmagán nevet. Ez a darab persze nem társadalmi dráma, nem is arra való, de a sima térdcsapkodásnál azért többet ígér. 

Dehir.hu: Mi van a tarsolyban, mivel készül a közeljövőre nézve?

Göttinger Pál: Három előadás bemutatójára is készülök, mert bár a karantén hónapjai alatt egy idő után már próbálhattunk, de nézők előtt eddig nem játszhattunk. Így most azon fogunk dolgozni, hogy ezeket végre a közönség is láthassa. Az egyik ez az Orlai-féle előadás, a másik kettő pedig a Kőszegi Várszínház produkciója. Ezek az elkövetkező hetek feladványai. Aztán pedig szerzőként és rendezőként is dolgozni fogok Nyíregyházán, a Móricz Zsigmond Színházban, és remélhetőleg az Operabeavató-sorozat is újraindulhat Budapesten és Szegeden is. És közben már születőfélben van a rákövetkező évad terve is, rendezői és színészi feladatokkal, új kihívásokkal és célokkal.

A "Hogy szeret a másik" című színdarab Magyarországon a THEATRUM MUNDI Színházi és Irodalmi Ügynökség között létrejött megállapodás alapján kerül színre. 

Időpont: 2020. július 24., péntek 20.30. Esőnap: július 25. Az előadás hossza (egy szünettel): kb. 120 perc. Helyszín: Nagyerdei Szabadtéri Színpad, Debrecen, Nagyerdő. Kapunyitás: 20.00.



TÁMOGATÁS, SZOLIDARITÁS

Köszönjük, ha a karantén-időkben megcsappant színházasdinkat akár csak havi jelképes, 1-2 eurós felajánlással támogatod. A befolyt összegek segítenek abban, hogy színészek, rendezők, fesztiválszervezők maradhassunk. A támogatói feliratkozáshoz kattints ide!

TÁRGYMUTATÓ

600 kilométer 100 guinness a csemegepultos naplója a gyáva a gyermek és a varázslat a haramiák a hülyéje a kék hajú lány a kéz a kis kéményseprő a köpeny a közös többszörös alapítvány a magyar színházakért alba regia szimfonikus zenekar aldi női futógála állj bele aNNa anyám éhesnek tűnik aradi kamaraszínház aranytíz archívum arden az elvarázsolt disznó az ember tragédiája az öreghíd alatt baal babel sound baja balatonboglár balatonfüred balfácánt vacsorára bálna bárka bencs villa bisb bivaly-szuflé bob herceg bogáncsvirág bohémélet börtönrádió bsi budaörs budapest improv show budapest music center budapesti kamaraszínház budapesti vonósok budoár kiállítás busz-színház CAFe Budapest caminus castel felice castel felice vizsga centrál club70 cosí fan tutte cupido és a halál cv családi játszmák családi ünnep cseh tamás csíkszerda csoportterápia csukás-díj dankó rádió danubia zenekar debrecen debreceni tavaszi fesztivál delila deszka fesztivál dido és aeneas díjak elismerések don juan dráma kortárs színházi találkozó drámaíró verseny due dunapart dunaújváros e-színház egri tavaszi fesztivál egy kiállítás rémei éhség élnek mint a disznók előadásszámok email english erkel színház ernani érzékenyítő fesztivál esztergom europa cantat ezek mennek fekete-fehér fellegek fesz segélyalap fiatal írók fidelio színházi est finito firkin fogság francia sanzonest friss hús furnitur füge független előadóművészeti szövetség gianni schicchi gödöllő grecsó grisnik petra gusztinak megjött az esze gyerekstúdió gyilkosok gyógyír északi szélre győr győri tavaszi fesztivál gyulai várszínház hajmeresztő halál hotel halastó hangoló hárman a padon harminchárom változat haydn-koponyára háromszögek hatok csoport hatszín teátrum hazug hét domb fesztivál hetedik alabárdos hetedik mennyország hírek hírszerzők hogy szeret a másik hol hoppart hrabal-vurstli humorfesztivál így tanultam meg vezetni imprójam imprómaraton in medias brass in memoriam cseh tamás interjú jak jászberény jegyek jó kérdés junior príma jurányi k2 színház kalandra fül fesztivál kaposvár katona képek kibelátó kicsi szívem kávéba pottyant kis suttogás kisfaludy színházi fesztivál kisvárda kmtg kolozsvár koma komárom komédium koronavírus kortárs drámafesztivál kórusok éjszakája kőszeg köszönet estéje-estélye kritika kritikusdíj-átadó kuk kultkikötő kultúrfürdő kurátorok láthatatlan állomás latinovits diákszínpad leenane szépe leonardo lev&te limerick-bajnokság líra és epika london love and money love and money vizsga macskadémon madách színház madame poe mágnás miska magvető magyar rádió magyar színház magyar színházi társaság manhattan short manna manőver margó irodalmi fesztivál más olvasnivaló menház színpad merlin mikor mindenütt jó mindenütt nő mintaapák miskolc miszépmiszépmiszép mojo momentán monodráma fesztivál móra kiadó most fesztivál motto mozart-kommandó mozgófénykép mu múzeumok éjszakája művészetek palotája művészetek völgye nagykanizsa naptár nefelé négyhangú opera nemzeti filharmonikusok nézőművészeti kft nézőpont színház nofilter nyílt nap nyinyernya nyíregyháza nyolc nő óbudai társaskör ómama online fordítónapok operabeavató operaház operajátszóház operamacera operettszínház orlai othello gyulaházán ők ördögkatlan örkény örkény vurstli pájinkás jános pannonhalma papp jános párkák patália patreon pécs pécsi egyetem pesti barokk pesti magyar színiakadémia petőfi irodalmi múzeum pim dia hangoskönyvek pinceszínház placcc pokol portré postart poszt poznan pozsonyi piknik rádió rádiójátékosok radnóti remény rendezők viadala rév fülöp rögvest russian indie film fesztival sakknovella shots festival sinaia sly snowman soharóza sokszemközt somló cirqsz song-óra sopron stockholm susotázs szabadesés szeged székely-könyv szemes fesztivál szent imre szentendrei teátrum szép heléna szfe színház tv színházak éjszakája színházi törvény szívem szeret szkéné szombathely szöveg szputnyik hajózási társaság táblázat tárgymutató tartalom tatabánya telefondoktor temesvár tengeren 2008 tengeren 2019 térkép terminál workhouse teszt thália the irish coffee thealter tilos rádió tivoli tóbiás és az angyal trefort színjátszó fesztivál váci dunakanyar színház vágánybenéző van egy határ városmajor vaskakas vera vidéki színházak fesztiválja vidor fesztivál vigadó visszaszámláló volt egyszer egy ndk vonalhúzás zalaegerszegi kvártélyház zeneakadémia zichy major zsolnay negyed