Ugrás a fő tartalomra

MOST ÉPP EZ

Snoblesse Oblige: Bohémélet

Snoblesse Oblige 2021/41. október 22., péntek, 19.00: Bohémélet „A választásom legfőbb szempontja az volt, hogy a társulati tagoknak élmény legyen játszani, és persze hogy a művek a közönség számára is ismerősen csengjenek” – nyilatkozta nemrég a Szegedi Nemzeti Színház új zeneigazgatója, Dinyés Dániel. Puccini klasszikusát már ennek jegyé­ben állította színpadra Göttinger Pál. Az előadást október 24-én és 26-án, illetve november 19-én és 20-án (a legutóbbi napon 15.00 órai kezdéssel) játsszák. (Szegedi Nemzeti Színház, Szeged, Vaszy Viktor tér 1.) forrás:  https://magyarnarancs.hu/

2014 legfontosabb 40 előadása - 4/3.

Hogy miért fontos egy előadás? Mert érdemes rá odafigyelni. Mert jó, mert tehetséges, mert hozzánk, rólunk és velünk szól. Mert segít fontos kérdéseket feltenni, és hagyja azokat megválaszolni. Mert egyedi. Íme, kronologikus sorrendben az általunk látottakból a harmadik tíz!

2014. május 25. Platonov – Apátlanul
Radnóti Színház, Budapest, rendező: Alföldi Róbert

„Lehetne olyan közhelyeket pufogtatni, hogy az önzés önzést szül, vagy hogy mindenki a maga szerencséjének kovácsa – valamennyire még illenének is az előadásra. Az azonban érdekes, és vitára módot adó felvetés, hogy mi a felelőssége annak, aki látja, mi vesz minket körül, azokkal szemben, akik nem látják. Az pedig aligha véletlen, hogy az utóbbi időben több tartalmas előadás (ilyen például a Fényevők) született ezzel a kérdéskörrel kapcsolatban.” Az előadásról írt teljes kritika a közeljövőben jelenik meg.

2014. július 10. A csemegepultos naplója
Orlai Produkció, Jurányi, Budapest, rendező: Göttinger Pál


2014. október 1. Semmi
Hevesi Sándor Színház, Zalaegerszeg, rendező: Madák Zsuzsanna

A zalaegerszegi Semmi egy figyelemre méltó építkezési folyamat újabb állomása. A Tantermi Deszka program keretében most már negyedik éve járják a zalai és a környékbeli iskolákat, kortárs darabokkal és egyre szaporodó előadásszámmal, mert egyre többet hívják őket. Ez alatt a négy év alatt Madák Zsuzsanna vezetésével egy lelkes, jól működő műhely jött létre. A színészek hozzáedződtek a tantermi körülményekhez, a színházi nevelési előadások sajátosságaihoz.

A Semmi esetében a színházi nevelési foglalkozásra nem az előadást követően kerül sor, hanem beépül abba, egységet alkot vele. Ugyanakkor nem engednek a színházi minőségből sem, így színház és nevelés mindkét szempontból érvényes, szerencsés találkozásának lehetnek szemlélői és részesei a diákok.


forrás: http://7ora7.hu/