„Az éneklés egyfajta függőséget okoz”

Szolnoki Apollóniával a sorsfordító találkozásokról

Mozart és Da Ponte együttműködésének utolsó gyümölcse a Cosi fan tutte című opera. Zenei kifinomultságát és a szereplők belső történéseinek sokrétű ábrázolását tekintve ez a legrészletgazdagabb Mozart összes operája közül, amit a Katona József Színház Operabeavató címen műsorára tűzött. Dorabella szerepében feltűnő Szolnoki Apollónia hol Portugáliában, hol itthon kápráztatja el a nagyérdeműt. De ha ideje engedi, akkor mást is megnéz a színházban, Pintér Béláért egyszerűen rajong. 

- Mesélj, hogy kerültél a Katonába?

- A zenei vezetővel, Dinyés Danival régóta ismerjük egymást, feleségével, Kolonits Klárával gyakorlatilag együtt kezdtük a pályát, jó barátságban vagyunk. Az első operabeavató megszületése a messzi múltra vezethető vissza, Dani először 2007 körül a Pinceszínházban csinált komolyzenei délutánokat. Ezek alkalmával egyszer választása a Figaro házasságára esett, amelyből részleteket elemzett, amit már úgynevezett „beavatóként” kezelt. Ezt vittük el az Ördögkatlan Fesztiválra is, végeredményben akkor kapcsolódtam be a közös munkába. Danit három éve- egyik Ördögkatlan után- megkeresték a Katonából, hogy csinálna-e operabeavatót a színházban. Így indult az együttműködés, a „beszélgetős koncertsorozat” következő állomása pedig Cosi fan tutte lett, amit Göttinger Pál rendezett. 

A cikk folytatását a Pepita magazin augusztusi számában olvashatják.