Kedves Közönségünk!

2020. március 12-i kezdettel bizonytalan időre bezártak a magyarországi színházak.
A folytatásról még semmi nem tudható.

Hírül adjuk majd, ha újra mozgásba lendül valami. Reméljük, hogy ez csak pár hét - de tényleg nem lehet tudni. Hónapokig is tarthat.

Mi, a KEKSZ Bt körül tevékenykedő művészek valamennyien szabadúszók vagyunk, nincs semmi ráhatásunk arra, hogy melyik színház milyen döntéseket hoz az érintett előadásokkal kapcsolatban - végleg törli, később megtartja, vagy mással pótolja őket.

Annyi bizonyos, hogy amíg nem játszunk, addig nekünk, akik ezen a területen dolgozunk - semmilyen bevételünk nincs. Nem nyavalyogni szeretnénk, és tudjuk, hogy van nálunk rosszabbul járó polgártársunk is, mégis hirtelen, mindössze néhány óra alatt kikerültünk a hidegre, ezredmagunkkal, színészekkel, énekesekkel, zenészekkel, háttérdolgozókkal együtt.

Arra kérjük nézőinket, hogy (hacsak nem szájuktól vonják el a falatot) ne váltsák vissza az elmaradt előadások jegyeit, amíg a vészhelyzet tart, és az esetleges pótlások időpontjairól nem lehet tudni semmit.

Megértésüket köszönjük, vigyázzanak magukra és főleg egymásra.





Újabb kihívások előtt a Magyar Színház

Tíz bemutatóval kezdi az évadot a Magyar Színház, amely nemcsak repertoárjában, de kísérő programjaiban is a fiatalokra helyezi a hangsúlyt. A nehéz gazdasági helyzetben levő intézmény tavaly decemberre minimalizálta adósságállományát, most pedig KEOP pályázatból korszerűsítene. „Az ötleteken van a hangsúly, nem a ráköltött forintmilliókon” - mondta el Göttinger Pál, a színház új főrendezője az évadnyitó sajtótájékoztatón kedden.

Első premierként a Szerb Antal egyik leghíresebb regényéből született Holdvilág és utasa című darabot mutatja be a Pesti Magyar Színház szeptember 21-én. 

Őze Áron igazgató elmondta, most a tavaly beadott 500 millió forintos KEOP-pályázat elbírálására várnak, a támogatásból korszerűsítenék a ház energetikai rendszerét, amelyen 1966 óta nem történt fejlesztés. 

Marczis Béláné költségvetési főfelügyelő beszámolt a színház gazdasági helyzetéről is. Emlékeztetett, hogy a revizorokat 2010-ben a nemzetgazdasági miniszter jelölte ki azokhoz az állami intézményekhez, ahol az adósságállomány meghaladta az eredeti költségvetés 3,5 százalékát. Mint elmondta, az intézmény 2011 novemberében meglévő, mintegy 130 millió forintos adósságállományát tavaly novemberre sikerült 20 millióra csökkenteni. Ehhez felülvizsgáltak minden, a színházzal együttműködő vállalkozással kötött szerződést, melyek egy részét megszüntették vagy kedvezőbb feltételekkel újrakötötték. A racionalizálás keretében csökkentették a létszámot, illetve több bérleményt visszaadtak az önkormányzatnak. A főfelügyelő cáfolta azokat a sajtóhíreket, melyek szerint a munkaügyi perek miatt a színház gazdasági helyzete megrendülne. Mint mondta, az ezzel összefüggő kifizetések fedezete a ház rendelkezésére áll. A színház éves büdzséje mintegy 750 millió forint. 

Az új főrendező a társulat tagjaira szabott előadásokkal készült az évadra. Egyértelműen színészekre választott darab Terje Nordby norvég drámaíró Jégszirom című műve. „Ez a darab a színház szlogenjének – Ahol a láthatatlan láthatóvá válik – zászlóshajója”. Göttinger Pál hozzátette, meg kellett birkózniuk a nézőszámmal is, hiszen a mai színházi irány a 200-250 fős előadás, nekik viszont ilyen színháztermük nincs. „Az ötleteken van a hangsúly, nem a ráköltött forintmilliókon” - jelentette ki. 

A színház az elmúlt évadban profilt váltott és ifjúsági és családi színházként működik tovább. Idén olyan rendezőket, szakembereket hívtak meg, akik jártasabbak gyermek- és ifjúsági színház világában. Vidovszky György rendezi például a Közellenség című, felnőttekhez és fiatalokhoz egyaránt szóló darabot. Bereczki Csilla pedig bábos előadás formájában viszi színre az Utazás a koponyám körül-t. A pályaválasztásról szól a Vonalhúzás, amelyet Göttinger rendez. 

A profilváltás másik eleme a jövőre induló KiBelátó Komplex Színház-pedagógiai Program, amellyel az iskolákat célozzák meg. A beavató foglalkozásokon a különböző színházi műfajokkal, formákkal ismertetik meg az érdeklődőket, míg a feldolgozó órák keretében az egyes előadásokban előkerülő témákat vitatják meg. 

Megosztás: