Ugrás a fő tartalomra

Most épp ez

Irodalom Éjszakája 2021

BELGIUM (VALLÓNIA – BRÜSSZEL) | ANTOINE WAUTERS | Nézz a lábad elé Fordította: Bíró Péter Antoine Wauters (*1981) Francia nyelvű belga író, forgatókönyvíró, az utóbbi évek belga irodalmának egyik izgalmas felfedezettje. Nos mères (Anyáink) című első regénye (2014) széles körben feltűnő sikert aratott. A 2018-ban megjelent Pense aux pierres sous tes pas (Nézz a lábad elé) lelkes fogadtatásban részesült és bejutott a Prix Décembre döntőjébe, valamint elnyerte a Második regény díjat. Nézz a lábad elé! Egy egymást követő diktátorok által modernizálni próbált ismeretlen nevű országban járunk, ahol a szüleik farmján, a pusztaság kellős közepén él egy ikerpár. Marcio a földeken dolgozik kemény, erőszakos apjukkal, Léonora pedig anyjuknak segít a háztartásban. Alig tizenkét évesek, szinte elválaszthatatlanok, és a játékaik gyakran tiltott területre tévednek. Egy este, amikor az istállóban heverészve egyre bizalmasabb testi közelségbe kerülnek, felbukkan az apjuk, és rájön, hogy igaz, amit régó

A Jurányi pultos naplója / Korponovics Roland kiállítás / Jurányi Galéria

Korponovics Roland kiállítás
A Jurányi pultos naplója
Jurányi Galéria

Kiállítás megnyitó: november 6. 19.00 
Megtekinthető: november 29.

Megnyitja: Zenkő Bogdán

,,Göttinger Pál, A csemegepultos naplója után - legtöbben kérnek egy sört. A Ház sörét, a Jurányit, még akkor is, ha sosem mondhatjuk meg, hogy melyik sört neveztük át. Vagy egy rozé fröccsöt, de azt inkább előtte. Még akkor is, ha már az ajtóban tépik a jegyeket és nem viheti be senki az italát. Csak a technikusok, de ők amúgy sem tőlem veszik. Előadás alatt senki nem kér, szünet nincs, úgyhogy van elég idő felkészülni a taps utáni rohamra - mindenki torka fontosabb lesz, mint azelőtt. De vajon az előadás után, ugyanúgy nézel a szemembe, mint amikor az előadás előtt lefőztem neked a presszót?” Korponovics Roland

Korponovics Roland a Magyar Képzőművészeti Egyetem, Intermédia tanszékének végzős hallgatója. 2009 óta vannak kiállításai, amelyek középpontjában mindig saját identitásának megkérdőjelezése állt, mivel alkotásai legtöbbször a társadalom által meghatározott önkép határait feszegetik. A Jurányi Galériában készülő krétarajz kiállítása ismét őt célozza meg: 2014 óta a Jurányi Suterene jól beépült pultosaként, az őt látogató fogyasztók világát mutatja be és önmagát, ezen világ tükrében.