Ezeken az oldalakon nincsenek saját írások.
A forrásokat az egyes bejegyzések
végén lehet megtalálni.


RÁTÓTI ZOLTÁN: NEM HISZEK AZ OLCSÓ SZÍNHÁZBAN

Az első évadáról, sikereiről és csalódásairól mesélt a Tények Este vendégeként Rátóti Zoltán a Kaposvári Csiky Gergely Színház igazgatója.


Mennyire érzi sikeresnek az első évadát a Csiky Gergely Színházban? Meg tudta-e azt valósítani, amit akart? – kérdezte a TV2 riportere Rátóti Zoltánt, aki erre úgy felelt: “Erre lehet egy határozott nemmel válaszolni, bár az nagyon rossz színben tüntetne fel. Természetesen a maximális elvárásoat, amivel nekiindultam ennek az évadnak nem teljesítettük, de ez nem azt jelenti, hogy elégedetlen vagyok az évaddal, sőt! Elgédett vagyok, bár hullámzó volt a produkciók teljesítménye. Volt, amely produkciótól nagyobb sikert vártam, olyan közönségréteget szerettünk volna megszólítani, a fiatalokat, akik kevésbé járnak színházba, de ez nem sikerült. Ezt volt hivatott A kéz című darabunk szolgálni. Azt gondoltam, hogy a zenével, Lovasi András, a Kiscsillag és Háy János jelenlétével talán izgalmas lehet számukra az évad, de meg kell mondanom, csalódtam. Ez nem az előadást minősíti, hanem azt jelenti, hogy a szándék nem ért célba” – fogalmazottRátóti Zoltán, akit arról is kérdeztek, volt-e abszolút siker.

“Volt egy svéd filmadaptáció, ami Magyarországon Hétköznapi mennyország címmel ment a mozikban, Oscar-díjra jelölték a filmet. A feldolgozás nem várt sikert hozott. Tudtuk, hogy egy nagyon szép történet, ami egy kisváros közösségét mutatja be, azt, hogy ki miként viszonyul a hithez, de a vártnál is jobban szerették a nézők” – válaszolt a Csiky Gergely Színház igazgatója.

“Úgy érzem, a közönség bizalma töretlen, ezt már akkor is erősen éreztem, amikor Kaposvárra kerültem. A továbbiakban is szeretnék élni ezzel a bizalommal, Éppen a sokszínűség miatt azt gondolom sikerült kielégíteni a nézők vágyait. Mivel egészen más struktúrában működött az az évad, amit örököltem, ki lehetne mutatni egy olyan számot is, miszerint ötezerrel több bérlet kelt el, de ez csalóka szám. Ugyanis közel kétszázharmic bérlettel több felnőtt bérlet kelt el, és mivel bevezettük újra a gyerekbérletet, ezért mutatható ki az előbb említett nagy szám, hiszen a maradék négyezer bérlet az gyerekbérletként kelt el” – magyarázta Rátóti Zoltán.

"A kialakult struktúrán és a szándékaimon nem szeretnék megváltoztatni. Azon, hogy legyen jelen egy kortárs, mai zenész ikon a színházban, nem szeretnénk változtatni, ahogy azon sem, hogy legyen vígjáték, operett, hiszen ez fontos egy vidéki színházban. Mint jeleztem egyáltalán nem kudarcként élem meg, amikor azt mondom, nem várt sikerrel ment egy előadás. (….) A színházcsináláshoz hozzátartozik, hogy nem lehet a sikert előre megjósolni, de a sikertelenséget sem. A munkát, a befektetést lehet előre tervezni” – tette hozzáRátóti Zoltán.

A kérdésre, nincs-e a csábítás, hogy könnyebb, biztosabb utat válasszanak úgy válaszolt: “Abban nem vagyok biztos, hogy ha a pillanatnyilag könnyebbnek tűnő utat választjuk, akkor sikert érünk el. Nem tudok más kifejezéssel élni, nem hiszek az olcsó színházban, abban hiszek, hogy a nézőt fel kell emelni és még a szórakoztatás által is igényesen kell nevelni, ha tudjuk és úgy tűnik, tudjuk. Sokkal jobban eltávolodnának tőlünk hűséges nézőink, ha egy ilyen irányt vennénk a nézettség növelése érdekében” – jelentette ki az igazgató, aki arról is szót ejtett, hogy elküldött négy színészt.

“Mindenki esetében más volt az indok. Hosszú lenne, ha személyre szólóan lebontanánk kit miért küldtem el. Van, akivel együtt tudok dolgozni és van, akivel nem. Készen kaptam egy társulatot, másfél évet kapott mindenki, februárban közöltem az elküldöttekkel, hogy menniük kell. Köztük volt, aki folyamatosan tanúbizonyságát adta annak, hogy nem ismer el színházvezetőnek. Ez nagyon kártékonyan hat az együttes közösségére. (…) A társulatot egységesíteni, erősíteni kell. Négy embert szerződtetek. Nincs nagy mozgásterem abban, hogy kibővítsem a társulatot, ez nem is cél. Minél több alkalmas, és sokoldalú színészt szeretnék foglalkoztatni” – fejtette ki Rátóti Zoltán, akit az anyagi helyzetről is kérdeztek.

“Ha ebben a mértékben folytatódnak a megvonások, akkor a 2013-as, 2014-es évadot nagyon nehéz lesz megtervezni azon a színvonalon, ahogy a 12-es/13-as évadot megterveztük. Amióta Kaposváron vagyok, sokmillióval visszaesett a támogatottságunk, most még működőképesek vagyunk, bizakodó vagyok, ezért is mertem bevállalni, hogy az eddigi öt előadás helyett hatot teszünk bérletbe. Ez plusz produkciót jelent, de ennek a költségeit nem a nézőkkel szeretném megfizettetni, ezt hangsúlyoznám” – mondta az igazgató, akit a Kaposvári Egyetemen történő változásokról is faggattak.

“Én eddig is gyümölcsözőnek tartottam a kapcsolatomat a Kaposvári Egyetemmel, annak ellenére, hogy voltak feszültségeink, de ezek inkább technikai jellegű gondokból adódtak. Sok diákot alkalmaztunk, idén például a Pál utcai fiúkban. Alapjaiban nem fog megváltozni az egyetem és a színház kapcsolata. Az, hogy mi személyesen mennyire tudunk hangot találni Vidnyánszky Attilával, ez egy másik kérdés, e tekintetben csak bizakodni tudok. Számomra nagyon imponáló az a koncepciója Attilának, hogy minden vidéki színház egy-egy évfolyamot örökbefogad és figyeli a kezdetektől az évfolyam alakulását, mondhatni mentora lesz és ez megkönnyíti a színészek elhelyezkedését a későbbiekben. Ennyiben már biztosan változni fog az együttműködés” – nyilatkozta Rátóti Zoltán.


TÁMOGATÁS, SZOLIDARITÁS

Köszönjük, ha a karantén-időkben megcsappant színházasdinkat akár csak havi jelképes, 1-2 eurós felajánlással támogatod. A befolyt összegekből finanszírozzuk következő projektjeink előkészületeit. A támogatói feliratkozáshoz kattints ide!


TÁRGYMUTATÓ

600 kilométer 100 guinness a csemegepultos naplója a gyáva a gyermek és a varázslat a haramiák a hülyéje a kék hajú lány a kéz a kis kéményseprő a köpeny a közös többszörös alapítvány a magyar színházakért alba regia szimfonikus zenekar aldi női futógála aNNa anyám éhesnek tűnik aradi kamaraszínház aranytíz archívum arden az elvarázsolt disznó az ember tragédiája az öreghíd alatt baal babel sound baja balatonboglár balatonfüred balfácánt vacsorára bálna bárka bencs villa bisb bivaly-szuflé bob herceg bogáncsvirág bohémélet börtönrádió bsi budaörs budapest improv show budapest music center budapesti kamaraszínház budapesti vonósok budoár kiállítás busz-színház CAFe Budapest caminus castel felice castel felice vizsga centrál club70 cosí fan tutte cupido és a halál cv családi játszmák családi ünnep cseh tamás csíkszerda csoportterápia csukás-díj dankó rádió danubia zenekar debrecen debreceni tavaszi fesztivál delila deszka fesztivál dido és aeneas díjak elismerések don juan dráma kortárs színházi találkozó drámaíró verseny due dunapart dunaújváros e-színház egri tavaszi fesztivál egy kiállítás rémei éhség élnek mint a disznók előadásszámok email english erkel színház ernani érzékenyítő fesztivál esztergom europa cantat ezek mennek fellegek fesz segélyalap fiatal írók fidelio színházi est finito firkin fogság francia sanzonest friss hús furnitur füge független előadóművészeti szövetség gianni schicchi gödöllő grecsó grisnik petra gusztinak megjött az esze gyerekstúdió gyilkosok gyógyír északi szélre győr győri tavaszi fesztivál gyulai várszínház hajmeresztő halál hotel halastó hangoló hárman a padon harminchárom változat haydn-koponyára háromszögek hatok csoport hatszín teátrum hazug hét domb fesztivál hetedik alabárdos hetedik mennyország hírek hírszerzők hogy szeret a másik hol hoppart hrabal-vurstli humorfesztivál így tanultam meg vezetni imprójam imprómaraton in medias brass in memoriam cseh tamás interjú jak jászberény jegyek jó kérdés junior príma jurányi k2 színház kalandra fül fesztivál kaposvár katona képek kibelátó kicsi szívem kávéba pottyant kis suttogás kisfaludy színházi fesztivál kisvárda kmtg kolozsvár koma komárom komédium koronavírus kortárs drámafesztivál kórusok éjszakája kőszeg köszönet estéje-estélye kritika kritikusdíj-átadó kuk kultkikötő kultúrfürdő kurátorok láthatatlan állomás latinovits diákszínpad leenane szépe leonardo lev&te limerick-bajnokság líra és epika london love and money love and money vizsga macskadémon madách színház madame poe mágnás miska magvető magyar rádió magyar színház magyar színházi társaság manhattan short manna margó irodalmi fesztivál más olvasnivaló menház színpad merlin mikor mindenütt jó mindenütt nő mintaapák miskolc miszépmiszépmiszép mojo momentán monodráma fesztivál most fesztivál motto mozart-kommandó mozgófénykép mu múzeumok éjszakája művészetek palotája művészetek völgye nagykanizsa naptár nefelé négyhangú opera nemzeti filharmonikusok nézőművészeti kft nézőpont színház nofilter nyílt nap nyinyernya nyíregyháza nyolc nő óbudai társaskör ómama online fordítónapok operabeavató operaház operajátszóház operamacera operettszínház orlai othello gyulaházán ők ördögkatlan örkény örkény vurstli pájinkás jános pannonhalma papp jános párkák patália patreon pécs pécsi egyetem pesti barokk pesti magyar színiakadémia petőfi irodalmi múzeum pim dia hangoskönyvek placcc pokol portré postart poszt poznan pozsonyi piknik rádió rádiójátékosok radnóti remény rendezők viadala rév fülöp rögvest russian indie film fesztival sakknovella shots festival sinaia sly snowman soharóza sokszemközt somló cirqsz song-óra sopron stockholm susotázs szabadesés szeged székely-könyv szemes fesztivál szent imre szentendrei teátrum szép heléna szfe színház tv színházak éjszakája színházi törvény szívem szeret szkéné szombathely szöveg szputnyik hajózási társaság táblázat tárgymutató tartalom tatabánya telefondoktor temesvár tengeren 2008 tengeren 2019 térkép terminál workhouse teszt thália the irish coffee thealter tilos rádió tivoli tóbiás és az angyal trefort színjátszó fesztivál váci dunakanyar színház vágánybenéző van egy határ városmajor vaskakas vera vidéki színházak fesztiválja vidor fesztivál vigadó visszaszámláló volt egyszer egy ndk vonalhúzás zalaegerszegi kvártélyház zeneakadémia zichy major zsolnay negyed