Ezeken az oldalakon nincsenek saját írások.
A forrásokat az egyes bejegyzések
végén lehet megtalálni.


Ismerős történet

Interjú Fullajtár Andreával
Szepesi Krisztina

Az osztrák Daniel Glattauer Gyógyír északi szélre című regényének sikerét az is bizonyítja, hogy 30 nyelvre fordították le, s a színházi adaptáció iránt is nagy volt az érdeklődés Ausztriában. Orlai Tibor producer is felfigyelt a darabra, melyet július 20-án az

Óbudai Társaskör kertjében mutatnak be Fullajtár Andrea és Őze Áron előadásában. A színésznő ugyan igyekszik távol tartani magát az internet világától, ami a darabbéli szereplőket összehozza, mégis sok olyan történet jut eszébe saját életéből, amik hitelesítik a darabot.

Mi volt az első reakciód, amikor megkaptad a színművet?
F. A.: Tibor először a regényt küldte el nekem, hogy mondjak róla véleményt. Nagyon tetszett. Erre ő azt mondta, lehet, hogy csinálnánk belőle egy előadást. S mivel akkor még színpadi verziója nem volt magyarul, megkereste a fordítót a feladattal. Aztán szép sorban jött hozzá Őze Áron, Göttinger Pál rendező és a helyszín.

Ezek szerint a te igened miatt kezdődött el a folyamat?
F. A.: Szerintem ezt Tibor mindenképpen nagyon szerette volna megcsinálni. Nekem pedig tetszett a regény, mert egy lélektanilag nagyon pontosan végigvitt dolog zajlik benne két ember között, akik teljesen véletlenül akadnak össze az interneten. Rengeteg igazságot fogalmaz meg arról, hogyan működnek az emberi kapcsolatok, hogyan lesz fontos egy olyan ember, akit azelőtt nem ismertél, aztán hirtelen mégis közelebb áll hozzád, mint az, akivel együtt élsz 15 éve.

Az eredeti művet „e-mail-regényként” aposztrofálták. Hogyan működik darabként?
F. A.: Nagyon nagy mennyiségű a szöveg, amit kettőnknek el kell mondani, így sokat próbálunk. Mivel maga a szerző írta a színpadi adaptációt, és ugyancsak Kajtár Mária fordította magyarra, aki a könyvet is, a kettő nem különbözik nagyon egymástól. De nyilván a próbákon azért egyszerűsödnek a túl bonyolultan megfogalmazott gondolatok.

Mivel ez egy kétszereplős történet, biztosan fokozottabban formálódik az egyéniségetekre.
F. A.: Muszáj, hogy így legyen. A kétszereplős daraboknál különösen fontos, hogy kik azok, akik találkoznak benne. És persze van olyan a szövegben, ami egyszerűen nem a szóhasználatom, ilyenkor megpróbálom meggyőzni a rendezőt és a partneremet is, hogy másik szót keressünk a helyére. Volt egy olyan meccsünk, hogy Emmi „puszival” köszön el, amit én soha nem mondanék a szerelmemnek.

Azért találtál hasonlóságot közted és a karakter között?
F. A.: Én soha nem éltem még 15 évig házasságban, így ezt a helyzetet csak elképzelni tudom. De a történet azon része, hogy a nő kapcsolatban él és hirtelen valaki teljesen marginálisan belép az életébe, aztán nagyon fontos lesz számára, s akár sokkal bizalmasabb viszonyba kerül vele, mint akivel együtt él, teljesen létező dolog, nekem is volt már ilyen tapasztalatom. A próbák során is sokszor meséltünk a saját életünkből hasonló történeteket, vagyis nagyon igazi ez a sztori.

Te hogy állsz az internettel?
F. A.: Azt érzem, hogy az internet megpróbál benyomulni az életembe akkor is, ha nem akarom. Például egyetlen Facebook-regisztráció után több mint ezer ember lepett el azzal, hogy ismerősöm akar lenni, aztán megsértődtek, amikor nem válaszoltam, mert nem gondolom, hogy nekem barátságban kell lennem minden nézővel. Vagyis az a fajta ember vagyok, aki megpróbálja távol tartani magát az internettől, mégis előfordult már, hogy interneten keresztül ismerkedtem meg valakivel. Pontosan úgy, mint a történetben: azt hittem, ismerem és tudom, kinek írok, aztán kiderült, hogy nem, végül mégis ismerősökké lettünk. Ma ez bevett formája az ismerkedésnek. Korábban először megláttad az illetőt, hallottad a hangját, ma pedig először kiderítesz róla mindent, és ha már teljesen lecsekkoltad, akkor esetleg hajlandó vagy vele találkozni.

Mennyire tud ez a történet mégis intim lenni?
F. A.: Nagyon is. Olyannyira, hogy egy idő után sokkal intimebb ez az internetes kapcsolat, mint amit a nő a házasságában megél. Amikor az Óbudai Társaskör sajtótájékoztatóján felolvastunk néhány részletet a darabból, az emberek nagyon értették, mi történik. Mintha már velük is történt volna hasonló. Az internet segítségével percre pontosan történnek a dolgok. Ott lehetsz egy másik ember életében akkor, amikor csak akarod. Éjjel kettőkor megihatsz egy pohár bort valakivel az internet segítségével. Azzal, hogy a férfi megírja a nőnek, megjelenik az otthonában azonnal a képernyőjén. A nő bezárja a szoba ajtaját, hogy a férje ne tudja megzavarni, s ő is kibont egy üveg bort. Az egyidejűség miatt ugyanabban a pillanatban tudják megélni egymás érzéseit a bor hatására.

Ez egy szerelem története?
F. A.: Abszolút. Nem akarom elárulni, hogy a férfi és a nő végül találkozik-e, de az sokat elmond, hogy e véletlen internetes találkozás, ami egy elírt „e” betű miatt jött létre, tönkreteszi a nő 15 éves házasságát.


TÁMOGATÁS, SZOLIDARITÁS

Köszönjük, ha a karantén-időkben megcsappant színházasdinkat akár csak havi jelképes, 1-2 eurós felajánlással támogatod. A befolyt összegekből finanszírozzuk következő projektjeink előkészületeit. A támogatói feliratkozáshoz kattints ide!


TÁRGYMUTATÓ

600 kilométer 100 guinness a csemegepultos naplója a gyáva a gyermek és a varázslat a haramiák a hülyéje a kék hajú lány a kéz a kis kéményseprő a köpeny a közös többszörös alapítvány a magyar színházakért alba regia szimfonikus zenekar aldi női futógála aNNa anyám éhesnek tűnik aradi kamaraszínház aranytíz archívum arden az elvarázsolt disznó az ember tragédiája az öreghíd alatt baal babel sound baja balatonboglár balatonfüred balfácánt vacsorára bálna bárka bencs villa bisb bivaly-szuflé bob herceg bogáncsvirág bohémélet börtönrádió bsi budaörs budapest improv show budapest music center budapesti kamaraszínház budapesti vonósok budoár kiállítás busz-színház CAFe Budapest caminus castel felice castel felice vizsga centrál club70 cosí fan tutte cupido és a halál cv családi játszmák családi ünnep cseh tamás csíkszerda csoportterápia csukás-díj dankó rádió danubia zenekar debrecen debreceni tavaszi fesztivál delila deszka fesztivál dido és aeneas díjak elismerések don juan dráma kortárs színházi találkozó drámaíró verseny due dunapart dunaújváros e-színház egri tavaszi fesztivál egy kiállítás rémei éhség élnek mint a disznók előadásszámok email english erkel színház ernani érzékenyítő fesztivál esztergom europa cantat ezek mennek fellegek fesz segélyalap fiatal írók fidelio színházi est finito firkin fogság francia sanzonest friss hús furnitur füge független előadóművészeti szövetség gianni schicchi gödöllő grecsó grisnik petra gusztinak megjött az esze gyerekstúdió gyilkosok gyógyír északi szélre győr győri tavaszi fesztivál gyulai várszínház hajmeresztő halál hotel halastó hangoló hárman a padon harminchárom változat haydn-koponyára háromszögek hatok csoport hatszín teátrum hazug hét domb fesztivál hetedik alabárdos hetedik mennyország hírek hírszerzők hogy szeret a másik hol hoppart hrabal-vurstli humorfesztivál így tanultam meg vezetni imprójam imprómaraton in medias brass in memoriam cseh tamás interjú jak jászberény jegyek jó kérdés junior príma jurányi k2 színház kalandra fül fesztivál kaposvár katona képek kibelátó kicsi szívem kávéba pottyant kis suttogás kisfaludy színházi fesztivál kisvárda kmtg kolozsvár koma komárom komédium koronavírus kortárs drámafesztivál kórusok éjszakája kőszeg köszönet estéje-estélye kritika kritikusdíj-átadó kuk kultkikötő kultúrfürdő kurátorok láthatatlan állomás latinovits diákszínpad leenane szépe leonardo lev&te limerick-bajnokság líra és epika london love and money love and money vizsga macskadémon madách színház madame poe mágnás miska magvető magyar rádió magyar színház magyar színházi társaság manhattan short manna margó irodalmi fesztivál más olvasnivaló menház színpad merlin mikor mindenütt jó mindenütt nő mintaapák miskolc miszépmiszépmiszép mojo momentán monodráma fesztivál most fesztivál motto mozart-kommandó mozgófénykép mu múzeumok éjszakája művészetek palotája művészetek völgye nagykanizsa naptár nefelé négyhangú opera nemzeti filharmonikusok nézőművészeti kft nézőpont színház nofilter nyílt nap nyinyernya nyíregyháza nyolc nő óbudai társaskör ómama online fordítónapok operabeavató operaház operajátszóház operamacera operettszínház orlai othello gyulaházán ők ördögkatlan örkény örkény vurstli pájinkás jános pannonhalma papp jános párkák patália patreon pécs pécsi egyetem pesti barokk pesti magyar színiakadémia petőfi irodalmi múzeum pim dia hangoskönyvek placcc pokol portré postart poszt poznan pozsonyi piknik rádió rádiójátékosok radnóti remény rendezők viadala rév fülöp rögvest russian indie film fesztival sakknovella shots festival sinaia sly snowman soharóza sokszemközt somló cirqsz song-óra sopron stockholm susotázs szabadesés szeged székely-könyv szemes fesztivál szent imre szentendrei teátrum szép heléna szfe színház tv színházak éjszakája színházi törvény szívem szeret szkéné szombathely szöveg szputnyik hajózási társaság táblázat tárgymutató tartalom tatabánya telefondoktor temesvár tengeren 2008 tengeren 2019 térkép terminál workhouse teszt thália the irish coffee thealter tilos rádió tivoli tóbiás és az angyal trefort színjátszó fesztivál váci dunakanyar színház vágánybenéző van egy határ városmajor vaskakas vera vidéki színházak fesztiválja vidor fesztivál vigadó visszaszámláló volt egyszer egy ndk vonalhúzás zalaegerszegi kvártélyház zeneakadémia zichy major zsolnay negyed