Fehér Elephánt a Kultúrfürdőről

A Király-fürdő pihenője kevéssé alkalmas koncertezésre, tömény visszhang, véget nem érő utánzengés nehezíti meg az élvezetet. A Barnabás fuvolakvinett szólamai még úgy ahogy átjöttek, de keveset értettünk a Nényei Pál által kiválóan deklamált Peer Gynt szövegekből. Pedig a dramatizálás, az egy személyre alakított dráma igazán dicséretes, jól illeszkedtek Grieg zenéi, ám nem könnyű érvényesülni a Koboldok tánca veszett fortisszimói fölött. A Király kertben, mikrofonnal, gyönyörűen összeállna a merész vállalkozás! Mert Göttinger Pál felolvasó-színháza ott működött a csodás platánok alatt, az avitt festésű falak négyszögében. Nem valamely leendő rendezését előlegezte meg, tud titkot tartani!, Szabó Borbála diplomamunkájával ismertetett meg. A mesejátékok dramaturgiája, avagy: Hogyan írjunk gyermekdarabot? A sziporkázóan szellemes, eredeti hangvételű, humorral átszőtt írásmű alaposan megkönnyíti a műfaj jövendő generációjának munkáját, legkisebb rezdülése sem veszett el a Telefondoktor címszereplőjének frappáns előadásában. Előtte-utána pompás élmény üldögélni a napozóágyakon, vajaskenyérrel, szódás málnával betépve, a kifogásokat békévé oldja a beszélgetés, a pozitívumok jó íze megmarad. Sztojanov Georgi vokális szerzeményei nehezen érthetőek, de a tudattalanba behatolva mégis meggyőzőek. A lehetetlen akusztika tönkretette a hangzást, a szoprán énekesnő dinamikai túlzásai fülsértőek voltak. A szerző tenor-, és kontratenor-szólói, valamint a bariton Philippe György emelkedett ki, a kórus többször is remekelt: De profundis, Sechs dinge... Rabovay Júlia, Varga Ferenc, Kállai Nóra hegedű-brácsa-cselló triója mintaszerűen kísért, a Postludium-ot pedig különösen emlékezetessé tette. Minden koncertet a varázslatos Király-kert fái alatt kell tartani, a fürdő pancsolásra való!

forrás: http://toptipp.hu/