Ismerős háromszögek

Mintha a Házasságon innen és túl esszenciája lenne ez a Háy János-bemutató. Egy középkorú, huszonéves házasságban élő férfi felesleges kapálózásait örökíti meg az élet ellen. A szöveg arányosan adagolja a közhelyeket, a filozofikus körmondatokat és a – néha keserűen ismerős – humort. Hogyan juthat el egy férfi ötvenévesen odáig, hogy azt mondja a feleségének: „Te ronda vagy”, és hogyan juthat el odáig, hogy ennek ellenére a szeretője mellől mégiscsak visszatér ehhez a nőhöz? Ismerős, közhelyes, mégis működik: kapuzárási pánik, apakomplexusos egyetemi hallgató lány, elkényelmesedő feleség. Göttinger Pál rendező a szereplőket hófehér pástra helyezi, amelynek két végén, kényelmetlen kockafotelekben ülve, azok figyelik az aktuális eseményeket, akik a háttérből ugyan, de befolyásolják a történéseket. Horváth Lajos Ottó finoman visszafogott, így a férfi kitörése és visszatérése szinte meglepetésszerű. Csak akkor nem az, ha figyeljük a háttérben Kubik Annát, aki nagyszerűen különbözteti meg a nő fiatal és idősebb énjét. Alakítása azokban a jelenetekben a legizgalmasabb, amikor a nő szemlélőként, a pást széléről, a nyertes biztos nyugalmával kíséri végig a férfi vergődését – hiszen pontosan tudja, hogy a férfi visszatér hozzá.